روش درمان دندان های پوسیده در دوران بارداری

روش درمان دندان های پوسیده در دوران بارداریReviewed by سارا دیدبان on Aug 6Rating: 5.0روش درمان دندان هاي پوسيده در دوران بارداریمعمولا، همه دندانپزشکان مراقبت های ویژه اي را در هنگام درمان و یا کشیدن دندان پوسیده زنان در طی دوران بارداری انجام داده و داروهایی را برای بیمار خود تجویز می کنند که برای مادر و جنین داخل رحم او بی خطر باشد.

روش درمان دندان های پوسیده در دوران بارداری

معمولا، همه دندانپزشکان مراقبت های ویژه ای را در هنگام درمان و یا کشیدن دندان پوسیده زنان در طی دوران بارداری انجام داده و داروهایی را برای بیمار خود تجویز می کنند که برای مادر و جنین داخل رحم او بی خطر باشد.

پاراستامول مسکن دندان درد در دوران بارداری:

داروی پاراستامول به عنوان یک مسکن عمل کرده و باعث تسکین یافتن درد ناشی از کشیدن دندان در زنان باردار خواهد شد. مصرف این دارو در طی کل دوران بارداری برای مادر باردار و جنین داخل رحم او بی خطر است.

آرام کردن دندان درد در دوران بارداری با ایبوپروفن:

از آن جایی که مصرف داروی ایبوپروفن تا پایان هفته ۳۲ از دوران بارداری برای سلامتی مادران و جنین داخل رحم او امن می باشد، بنابراین اگر شما هم به عنوان زن باردار درد شدید ناشی از کشیدن دندان را تجربه کنید، دندانپزشک ممکن است داروهای آرام بخشی مانند کدئین را برای شما تجویز کند.

آنتی بیوتیکی ها برای جلوگیری از عفونت دندان در دوران بارداری:

در برخی موارد دندانپزشک ممکن است داروهای آنتی بیوتیکی امن را برای جلوگیری از گسترش عفونت به سایر قسمت های بدن مادر باردار تجویز کند. داروهای امن برای از بین بردن عفونت در دوران بارداری عبارتند از: سفالوسپورین و پنی سیلین.

داروهای بی حسی:

در زمان کشیدن دندان زنان حامله، همه دندانپزشکان ترجیح می دهند که از داروی لیدوکائین به عنوان یک داروی بی حسی، در مقدار بسیار کمی استفاده کنند، چون از ایمنی مصرف این دارو در مورد سلامت جنین داخل رحم مادر اطمینان کامل دارند.