داستان موفقیت شرکت Amway

داستان موفقیت شرکت AmwayReviewed by مهدی مژدهی on Dec 27Rating: 5.0داستان موفقیت شرکت Amwayداستان موفقیت شرکت Amway امروز می خواهیم داستان موفقیت شرکت Amway، را برای شما معرفی کنیم، نام کامل این شرکت American Way است و یک کمپانی بازاریابی صاحب‌نام آمریکایی دارد که در حوزه‌ی محصولات مختلف بهداشتی، آرایشی و خانگی فعالیت می‌کند

داستان موفقیت شرکت Amway

امروز می خواهیم داستان موفقیت شرکت Amway، را برای شما معرفی کنیم، نام کامل این شرکت American Way است و یک کمپانی بازاریابی صاحب‌نام آمریکایی دارد که در حوزه‌ی محصولات مختلف بهداشتی، آرایشی و خانگی فعالیت می‌کند. این شرکت در پنج سال گذشته داده‌های مختلفی راجع به کارآفرینان و هرآنچه آن‌ها را با دیگر شاغلین حوزه‌های کسب و کار متفاوت می‌کند جمع‌آوری کرده‌است. در گزارش تحلیلی امسال این کمپانی که اخیراً منتشر کرده‌است، Amway بیش از ۴۰هزار نفر را در کشورهای مختلف جهان مورد مطالعه قرار داده‌است تا بینش جدیدی درباره‌ی کارآفرینی و خوداشتغالی در نقاط مختلف دنیا به‌دست آورد. گزارش امسال این کمپانی بر اساس سوالاتی با محوریت ارتباط کارآفرینی و آموزش تهیه شده‌است.

داستان موفقیت شرکت Amway

رئیس هیئت مدیره‌ی این شرکت، آقای استیو فن آندل (Steve Van Andel) هدف اصلی این گزارش را ارتقای بحث‌های مربوط به کارآفرینی و دست‌یابی به دانسته‌هایی عمیق‌تر درباره‌ی راه‌کارهایی اعلام می‌کند که افراد بیشتری را به خوداشتغالی تشویق‌ و آن‌ها را برای مواجهه با چالش‌های موجود در کارآفرینی آماده می‌کند.

آقای فن آندل می‌گوید: “کارآفرینان نقش مهمی را در رشد اقتصادی کشورها بازی می‌کنند. آنها فرصت‌های شغلی خلق می‌کنند، افراد را به رقابت ترغیب می‌کنند و به رشد و شکوفایی جوامع کمک می‌کنند. در نتیجه‌ی تغییراتی که محیط کسب و کار در سال‌های اخیر داشته‌است، دلایل کافی برای آغاز کسب و کار شخصی برای بسیاری از مردم به‌دست آمده‌است.”

اولین تحقیقی که توسط این کمپانی در سال ۲۰۱۰ منتشر شد محدود به بررسی کارآفرینی در اروپا بود. رفته رفته و در سال ۲۰۱۳ گزارش این کمپانی با مطالعه‌ی کارآفرینان ۲۴ کشور دنیا جنبه‌ی جهانی‌تری به خود گرفت. امسال شرکت Amway در گزارش خود به بررسی کارآفرینان ۳۸ کشور دنیا، به دو روش مصاحبه‌ی حضوری و تلفنی پرداخت. در این تحقیق ۴۳،۹۰۲ نفر (زن و مرد) بین سنین ۱۴ تا ۹۹ سال مورد مطالعه قرارگرفتند.

گزارش امسال Amway این چهار نکته‌ی برجسته را به همراه داشته‌است:

۱. کارآفرینان ساخته می‌شوند.

به عقیده‌ی ۶۳% مصاحبه‌شوندگان کارآفرینی قابل تعلیم است. این عقیده در بین افراد زیر ۳۵ سال قوی‌تر است تا جایی که ۷۰% آن‌ها معتقدند کارآفرینی برای همه آدم‌ها قابل دست‌یابی است. این عقیده در بین زنان و مردان تقریباً یکسان بود به‌طوریکه ۶۴% مردان و ۶۳% زنان مورد مطالعه عقیده‌داشتند کارآفرینی بیش از آن‌که ذاتی باشد، مهارتی پرورش‌دادنی است.

۲. آموزش کلید اصلی است.

مهم‌ترین بحث در آموزش کارآفرینی چیست؟ در صدر پاسخ‌ها “مهارت‌های ابتدایی کسب و کار” قرار داشت؛ ۴۲ درصد از افراد مورد مطالعه این نظر را داشتند. جنبه‌ی مهم بعدی “مهارت‌های رهبری و مدیریتی” و “کارآفرینی در عمل” بود که ۳۷% پاسخ‌دهندگان بدان معتقد بودند. موضوع مهم بعد، مدارس، آموزش متوسط، برنامه‌های آموزشی مخصوص استارتاپ‌ها، دانشگاه‌ها و تحصیلات تکمیلی بود.

۳. نگرش مثبت.

به‌طور میانگین، ۷۵% مصاحبه‌شوندگان نسبت به کارآفرینی نگرشی مثبت داشتند که این عدد نسبت به گزارش سال قبل ۴% رشد کرده‌بود. افراد زیر ۳۵ سال بیشترین سهم را در بین افراد خوش‌بین داشتند؛ نزدیک به ۸۰ درصد. قابلیت‌های کارآفرینانه نیز در سطح بالایی باقی مانده‌بود، چنان‌که ۴۲% افراد مصاحبه‌شده اعلام کردند که قادرند راه‌اندازیکسب و کار خود را تصور کنند. یافته‌ها نشان داد در کشورهایی که مردمان آن نگرش مثبت‌تری به کارآفرینی دارند و افراد بیشتری می‌توانند تصور کارآفرینی را داشته‌باشند. اگرچه در حال حاضر تنها ۹% کل افراد مورد مطالعه خوداشتغال هستند.
۴. آزادی انگیزه است!

هنگامی که از مصاحبه‌شوندگان علت علاقه‌ی آن‌ها به کارآفرینی پرسیده‌شد ۴۶% “مستقل بودن و نداشتن کارفرما و رئیس ِخود بودن” را علت اصلی اعلام کردند. ۴۳% علت علاقه‌ی خود به کارآفرینی را در “تحقق ایده‌ها و توانایی‌های شخصی” بیان کردند. برای مصاحبه‌شوندگان جوان‌تر، ۱۴ تا ۳۴ ساله، استقلال کاری بیش از ثروت اهمیت داشت. تحقیق‌کنندگان متوجه یک اختلاف در روند پاسخ‌ها بر اساس کشور مورد مطالعه شدند: هرچه درآمد سرانه‌ی کشوری پایین‌تر بود، حس استقلال از کارفرما برای مصاحبه‌شوندگان آن کشور عامل کم‌اهمیت‌تری در علاقه به کارآفرینی اعلام شد.

به گفته‌ی آقای دی‌وُس، مدیرعامل کمپانی Amway، نسل‌های جوان‌تر، صرف‌نظر از اینکه خود را متعلق به کدام کشور می‌دانند، نسبت به کارآفرینی خوش‌بین‌تر هستند. او می‌گوید: “این گزارش حاکی از قابلیت‌های این نسل است. ما باید از این بینش کلیدی در جهت ادامه‌ی پرورش روح کارآفرینانه و خلق فرهنگ جهانی کارآفرینی که توانایی‌های این جوانان را شکوفا می‌کند استفاده کنیم.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *